Les 3 slackline lessenserie

Slacktivity lessenserie slackline les 3

De derde les slacklinen

Tijdens deze les is het tijd om de slackline meer te ontdekken als veermiddel. Wanneer de slackline kort (5 tot 7m) en strak opgespannen is, is deze te gebruiken als trampoline. Het is hierbij belangrijk dat de leerlingen gewend zijn aan het materiaal tijdens les 1 en les 2.

Lesdoel:

De meeste leerlingen lopen de 7 meter lange slackline uit. Sommige leerlingen maken een sprong op de slackline. Iedereen maakt een gecontroleerde sprong van de slackline af.

Eerste oefening: Herhaling les 1&2

Als warming up (en om het gevoel terug te krijgen) zullen de leerlingen de eerste 10 minuten voor zich zelf de basics en trucs uit de voorgaande lessen moeten oefenen. Laat daarbij iedereen het achteruit lopen oefenen, om de controle op de slackline te verbeteren.

Tweede oefening: trampoline

Nadat iedereen opgewarmd is wordt in deze les voor het eerst ‘echte’ actie aangeboden: de slackline wordt gebruikt als trampoline. Plaats minstens twee dikke matten achter een zeer strak gespannen, 5-7 meter slackline.

Het is zeer belangrijk dat de leerlingen langzaam deze uitdaging aftasten. Begin met kleine sprongetjes, zodat de leerlingen de tijd krijgen om uit te zoeken hoe de slackline als trampoline reageert. Later kunnen ze moeilijkere sprongen proberen (Zoals: 360/schroef, salto voorover, ‘grab’ varianten, etc.). Een andere mogelijkheid is om de sprongen in te zetten vanuit stand. Het is dan wel een vereiste dat de leerling kan blijven staan op de slackline. Zo zijn er namelijk ook zijwaartse en achterwaartse salto’s mogelijk.

Instructie:

  • Neem een kleine aanloop.
  • Zet af met een been richting de slackline.
  • Zet met 2 benen van de slackline af.
  • Maak een strek sprong.
  • Land gecontroleerd op de dikke mat.
  • Wanneer iemand instaat is om een gecontroleerde streksprong te maken dan zijn moeilijkere sprongen mogelijk (Zoals: 360/schroef, salto voorover, ‘grab’ varianten, etc.)

Differentiatie:

  • Een ander idee is om een ‘landingszone’ met klittenband of krijt aan te geven. De leerlingen moeten proberen om die met precieze sprongen te raken. In een latere fase kan deze oefening uitgebouwd worden met line tot line jumps.
  • Achterwaarts springen. Wanneer een kind in staat is goed op een slackline te staan, zijn achterwaartse sprongen zoals een salto a.o. ook mogelijk.

Hulpverlening:

Het is aan de docent om de situatie in te schatten of de kinderen wel of geen hulpverlening nodig hebben. Het is aan te raden om altijd paraat te staan, wanneer er dan iets fout gaat kun je altijd nog ingrijpen. De hulpverlening is uit te voeren op dezelfde wijze als bij een mini-trampoline.

Derde oefening: Nieuwe tricks

Deze tricks zijn een uitbreiding na de tricks die de leerlingen in les 2 hebben geleerd. De halve draai is simpelweg keren op de slackline. De T-bone is een gevorderde trick, die veel lichaamsspanning vereist.

Halve Draai

In de beginsituatie bevinden zich de voorste voet recht en de achterste voet gedraaid op de slackline. De voorste voet draai je eerst zo dat je in ‘surfhouding’ komt te staan. Belangrijk is om meteen te focussen op het andere focuspunt en de voet snel te draaien.

Instructie:

  • Voorste voet eerst indraaien, zodat deze al goed staat voor ‘na’ de draai.
  • Gewicht op de voorste voet.
  • Draaien door heupen, schouders en hoofd tegelijkertijd om te draaien.
  • Focus na de draai direct op het einde van de line.

T-Bone (plank):

Deze beweging ziet er moeilijk uit maar is makkelijker dan men denkt. Beide handen worden op de slackline geplaatst met de pols naar voren gericht. Span de buikspieren aan en plaats de ellebogen in de buik. Buig naar voren en houd vormspanning zodat een plank effect ontstaat. Het is makkelijker om de benen eerst gebogen te houden, als dit goed lukt kun je de benen langzaam proberen te strekken. Deze beweging is op een slackline zelfs makkelijk dan op de grond. De benen hoeven namelijk niet zo ver opgetild te worden om los van de grond te komen.

Instructie:

  • Plaats beide handen op de slackline met de polsen naar voren.
  • Plaats de ellebogen in de buik.
  • Buig naar voren tot een plank houding.
  • Span benen en buikspieren hard aan.

Il ya plusieurs drogues. Médicaments tels lequel Kamagra en règle générale est utilisé pour traiter des maladies telles lequel les problèmes de santé sexuelle. Remèdes, chose sûre, va améliorer votre vie. Voici quelques décisions à saisir vers "achat kamagra". Quand vous obtenez des remèdes comme Kamagra vous moût savoir au entretien de "Kamagra France". Une revue scientifique sur "http://kamagra-fr.biz/100mg.html" a constaté que le trouble sexuel le plus commun des hommes est la dysfonctionnement érectile. Ayant impuissance peut sans doute compliquer la datation. Alors lequel Kamagra est considéré comme très sûr de leur propre chef, même si, les professionnels de la santé disent prendre en grande quantité pourrait être indésirable. Gardez à l'esprit, si vous avez des questions sur ce générique, demandez à votre médecin.

/

© by slacktivity.ch 2011

joomla template