Les 2 slackline lessenserie

Lessenserie slackline les 2 door Slacktivity

De tweede les slackline

Na de eerste les, waar de kinderen hebben leren staan en lopen, is het tijd om verder te gaan met bepaalde standen, tricks en jumps. In deze les zal behandeld worden: zijwaartse stand, opspringen en liggen op de slackline, diagonaalstand en de 'Drop Knee'.

Lesdoel: 

Alle leerlingen hebben de 4,5 meter lange slackline uitgelopen. Sommige leerlingen al de 7 meter lange slackline. Alle leerlingen zetten (met of zonder hulp) een truc in.

Warming up: Herhaling technieken les 1

Het is aan te raden om in eerste instantie weer te beginnen met dezelfde oefening als de eerste les, het staan op de slackline. De leerlingen hebben namelijk nog maar een keer eerder geslacklined. Daarom zullen ze eerst weer het gevoel van de slackline terug moeten krijgen. Doe dit voor ongeveer 10 minuten. Een goed idee als eerste oefening is achteruit lopen:

Achteruit lopen: 

Dit is een erg nuttige oefening voor leerlingen die over de line rennen of te snel stappen zetten. Laat ze oefenen door achteruit te lopen. Veel moeilijker dan vooruit is dit niet, maar omdat ze niet zien waar ze hun voeten plaatsen zijn ze gedwongen om eerst af te tasten en daarna pas te plaatsen. De oefening is dus dwingend om met meer controle over de slackline te lopen.

Nieuwe inputs: tricks, standen en houdingen

Voorstel: Neem iedere 10 minuten een van deze nieuwe tricks door. Laat de leerlingen tussendoor de tricks oefenen en verder oefenen met lopen op de slackline.Laat de kinderen regelmatig wisselen van slackline. Zo krijgen ze een beter en breder 'gevoel' in de slackline. Iedere slackline opstelling verschilt, dus ook de balanceer eigenschappen. Het is belangrijk dat de kinderen zoveel mogelijk opstellingen proberen, want dan leren ze zich aanpassen aan iedere situatie. Bovendien blijft de les dan ook uitdagend. 

Oefening 1, Zijwaartse stand

De leerlingen moeten een snowboard-/surfachtige houding aannemen. Beide voeten wijzen in dezelfde richting, haaks op de slackline. Het focuspunt ligt weer aan het einde van de slackline. Het bovenlichaam is helemaal ingedraaid, zodat de het symmetrisch boven de line is. Zo is het makkelijker om balans te houden. Bij een uitgedraaid bovenlichaam is balanceren vrijwel onmogelijk. Met de armen wordt op dezelfde manier balans gehouden als bij lopen en/of staan op de slackline. Deze houding is de beginpostitie om later jumps op de line uit te voeren.


Instructie:

  • Voeten haaks op de line.
  • Bovenlichaam indraaien, zodat deze symmetrisch is boven de line.
  • Balans houden met de armen.
  • Klein beetje door de knieën zakken.

Differentiatie: Zak door de kniën en maak een 'grab' op de line (=line vastpakken).

Oefening 2, Opspringen

Het beste is om paralel met de slackline mee te lopen en op te springen tot de surfhouding, waarbij het achterste standbeen als eerst op de slackline geplaatst wordt. Bij de landing is het belangrijk om de sprong op te vangen door met de benen in te veren, zodat je niet meteen weg ‘geschoten’ wordt van de slackline. 

Instructie:

  • Loop paralel met de slackline mee.
  • Spring met het achterste been als eerst op de line, gevolgd door het voorste.
  • Land in de zijwaartse houding.
  • Vang de vering van de lijn op door in te veren met je bovenbenen.

Differentiatie: Spring op andere manieren op de slackline, zoals: met twee benen tegelijk of met een halve draai.

Oefening 3, Liggen

Ga met de rug op de slackline liggen. Stabiliseer door een voet onder de slackline te plaatsen. Het andere been en de armen worden als balanceer middelen gebruikt. Het hoofd moet licht opgeheven zijn, zodat de focus op het einde van de line kan blijven.

Instructie:

  • Ga met de rug op de slackline liggen.
  • Gebruik een voet ter stabilisatie onder de line.
  • Gebruik het andere (losse) been en de armen als balanceer middel.
  • Hoofd licht opgeheven.

Differentiatie: Kom vanuit deze positie tot stand. Maak sit-ups op de line.

Oefening 4, Diagonaalstand (ligsteun)

Plaats een voet en de tegenovergestelde hand (bijv. Links - Rechts) op de slackline. Houd spanning met de buikspieren en zorg dat de houding van rug tot en met de benen te vergelijken is met een plank. Dit is een zeer effectieve corestabiliteits oefening. Getalenteerde leerlingen kunnen proberen om van standbeen te wisselen. 

Instructie:

  • Plaats een voet en een tegenovergestelde hand op de line.
  • De duim van de steunhand wijst naar voren.
  • Houd zeer veel vormspanning. Blijf zo recht als een 'plank'.
  • Zorg dat de schouder boven de steunarm blijft.

Oefening 5, Drop Knee

Vanuit stand zakt de leerling door de knieën zodat een knie ter hoogte van of onder de slackline komt te liggen. Door de wreef van de achterste voet op de slackline te plaatsen is dit mogelijk. De armen blijven hoog om balans te houden.  

Instructie:

  • Plaats de wreef van het achterste been op de line.
  • Zak gecontroleerd naar beneden.
  • Steun daarbij op de enkel van het achterste been.
  • Houd de armen hoog om te balanceren.

Differentiatie: Makkelijker: Zak alleen door de knieën, zonder de wreef op de line te plaatsen. Moelijker: Pak met een hand de line vast (grab).

Il ya plusieurs drogues. Médicaments tels quel Kamagra en règle générale est utilisé pour traiter des maladies telles quel les problèmes de santé sexuelle. Remèdes, chose sûre, va améliorer votre vie. Voici quelques décisions à saisir vers "achat kamagra". Quand vous obtenez des remèdes comme Kamagra vous devez battre au sujet de "Kamagra France". Une revue scientifique sur "http://kamagra-fr.biz/100mg.html" a constaté que le trouble sexuel le plus commun des hommes est la dysfonction érectile. Ayant impuissance peut sans doute compliquer la datation. Alors que Kamagra est considéré comme très sûr de leur propre chef, même si, les professionnels de la santé disent prendre en grande quantité pourrait être indésirable. Gardez à l'esprit, si vous avez des questions sur ce générique, demandez à votre docteur.

/

© by slacktivity.ch 2011

joomla template